تالیف کنندگان :
مطالب این دایره المعارف در گروه تلگرامی
سی ان سی کاران و زیر نظر متخصصان این صنعت گردآوری شده است . بدیهی
است در طی مراحل مختلف این مطالب ویرایش و تکمیل خواهد شد . هرگونه
کاستی را به بزرگی خود بر ما ببخشید.
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۹]
سلام به همه دوستان وقت همگی بخیر
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۰]
ای کاش مبحث cnc های طلاسازی به دسته بندی جزیی تری بیان می شد چون دارای رنج وسیعی
می باشند
امیدوارم بنده حقیر بتوانم سهم کوچکی در بیان این مبحث داشته باشم .
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۰]
در ابتدای امر cnc های طلاسازی را به چند دسته تقسیم میکنیم.
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۱]
.سی ان سی های کار بر روی سطوح تخت مانند حکاکی پلاک طلا
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۱]
1..سی ان سی های کار بر روی سطوح تخت مانند حکاکی پلاک طلا
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۲]
2.سی ان سی های کار بر روی النگو و حلقه
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۳]
3.سی ان سی های گوی تراش
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۳]
4.سی ان سی های زنجیر بافی
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۴]
5.سی ان سی های ترنا
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۴]
[In reply to mahdi]
؟؟
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۵]
بله مثل سی ان سی های تراش هستند که برای تراش رو و داخل النگو به کار می روند
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۶]
6.سی ان سی های مات ضربه ای
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۶]
[ File : 1.mp4 ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۷]
با توجه به اینکه بیشترین cnc مورد استفاده در بازار سی ان سی های مرتبط با النگو و
حلقه می باشد سهم وسیعی از از بحث را به این امر می پردازم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۷]
در ابتدا با انواع النگو آشنا شویم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۸]
1. 1. النگو معولی یا تخت
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۸]
2. النگو سه گوش
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۹]
3. النگو دامله یا محدب
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۹]
[ File : 2.mp4 ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۰]
از نمونه ابزار های مورد استفاده در سی ان سی های النگو سازی می توان به موارد ذیل
اشاره نمود
1.ابزار نقطه زن point tool
2. ابزار برش end mill
3. ابزار خطی یا آینه line tool
4.ابزار زمینه زن surface tool
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۰]
5- ابزار ft 5 یا ستاره زن
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۴]
بحث در مورد این نوع سی ان سی را به سه قسمت مکانیک،برق،نرم افزار(کنترلر) تقسیم
بندی میکنم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۵]
در مورد مکانیک می توان به موارد ذیل اشاره نمود
مانند اغلب سی ان ها از بال اسکرو و گیربکس دقیق نیز استفاده شده است
در این ماشین ها بیشتر از بال اسکروهای با قطر 16 و 20 میلیمتر با گام پنج میلی متر
بهره برده شده است.
در اغلب موارد موتور با کوپل مستقیم با بال اسکرو در ارتباط است
هم چنین در مواردی که امکان استفاده از کوپل مستقیم نمی باشد از تسمه و پولی تایم
سری xl استفاده می شود.
در این دستگاه ها از ال ام گاید ها ی رنج 15 تا 25 هایوین بدون لبه معمولی بیشترین
استفاده شده است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۶]
در مورد گیر بکس که جهت محور النگو استفاده می شود موارد جذابی وجود دارد که اغلب
سازندگان این نوع سی ان سی را به تولید گیربکس اختصاصی برای خود آورده اند
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۶]
البته خیلی از دوستان از گیربکس های لیمینگ type 40با نسبت 1:20 یا 1:40 نیز
استفاده کرده اند.
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۷]
از مواردی که تولید کننده نمی تواند از گیربکسهای معمول استفاده کند می توان موارد
زیر را در نظر گرفت
1. هنگام کار با ابزار ft5 یا ستاره زن، با توجه به این که ابزار بایستی توانایی
360 درجه چرخش داشته باشد امکان اصابت ابزار با گیر بکس محور النگوبسیار زیاد است.
2. در تراش النگو های دامله با توجه به اینکه محور دامله بایستی توانایی حرکت از45-
تا 45 درجه را داشته باشد استفاده از گیربکس های معمول کورس حرکت محور دامله را
کاهش می دهد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۸]
از دیگر موارد مکانیک در مورد محور z دستگاه از دو نوع مکانیزم جهت بال اسکرو
استفاده شده است هم مکانیزم معمولی و هم مکانیزم مهره گردان که استفاده از مهره
گردان مزایای بیشتری داشته است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۸]
به عنوان مثال اغلب در مواردی جهت حرکت محور z از سمت پایین است از مکانیزم مهر
گردان استفاده شده است با توجه به این که در این نمونه سی ان سی از جک های پنوماتیک
بالانسر استفاده نمی شود در صورتی که ترمز موتور محور z به هر دلیل خراب شود یا
تسمه بین پولی ها پاره شود در صورت سقوط محور z خرابی زیادی مانند شکستن ابزار و
... پیش نمی آورد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۹]
از تولیدکنندگان برتر این نوع سی ان سی ها در ایران می توان از ماشین سازی صالحی به
عنوان برترین برند بازار و ماشین سازی طالبی را نام برد که هر سال سی ان سی های
زیادی را روانه بازار می کنند
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۹]
[ File : 3.flv ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۰]
به نظر بنده حقیر بهترین سازنده این نوع cnc دامله تراش در ایران ماشین سازی صالحی
است که در دو سال اخیر که با توجه به که ،این نمونه النگو بورس بازار شده است
بیشترین فروش را داشته است.
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۱]
از جیکد و مکانیزم حرکت هم بفرمایید خوشحال میشم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۲]
از دیگر موارد دیگر مهم مکانیک در این نوع cnc ها، در مورد کاور دستگاه حتما بایستی
ساختار به صورتی باشد که بتوان کلیه براده طلا پس از تراش قابل جمع آوری باشد در
نتیجه حتما بایستی دارای کاور مناسب با قابلیت مذکور باشد تا باعث کسری نشود زیرا
براده طلا کاملا ارزشمند است و قابلیت بازیابی و استفاده مجدد دارد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۲]
چشم حتما
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۲]
بعضی از تولید کننگان ار کاور های آکاردئونی محافظ ریل استفاده میکنند که خیلی مورد
نظر تراشکار نمی باشد زیرا خود باعث جذب براده طلا به خود می شود که می تواند باعث
کسری در جمع آوری براده شود.
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۳]
خوب برویم سراغ برق دستگاه
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۳]
در این نمونه cnc ها اغلب از سروو موتورهای 400 وات و 750 وات و از نمونه ترمز دار
آن جهت محور z استفاده شده است.
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۳]
اسپیندل از رنج 0.75 کیلو وات تا 2.2 کیلو وات 24000 دور یا بالا تر زیاد استفاده
می شود که هم نوع هوا خنک و هم آب خنک آن مورد استفاده قرار گرفته است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۴]
[ File : zanjir.mp4 ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۵]
از نکات مهم در این cnc ها این است که بایستی بتوانیم درحین براده برداری بارمحور z
را به صورت همزمان بتوانیم با هندویل کم یا زیاد کنیم که یکی از بزرگترین چالش های
طراحی کنترلر جهت این دستگاه ها می باشد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۵]
خوب برویم سراغ کنترلر ( نرم افزار کنترلی )
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۶]
در این نوع cnc بیشتراز کنترلر های pc base استفاده شده است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۶]
از نرم افزار mach3 بیشترین استفاده شده است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۷]
برخی از شرکت ها مانند ماشین سازی مومنی و ماشین سازی صالحی رو به طراحی نرم افزار
اختصاصی برای خود اورده اند که با توجه به این که استفاده کنندگان این نوع ماشین
آلات اغلب از سواد آکادمیک برخوردار نیستند این امر با استقبال بسیاری روبرو شده
است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۸]
[ File : torna.mp4 ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۸]
مهمترین نرم افزار طراحی هم آرت کم است که از قدرت مانور بسیاری هم در طراحی و هم
در g -code گیری بر خوردار است
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۸]
[ File : matzarbe.jpg ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
[Forwarded from Ali reza Moradi]
[ Photo ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
[Forwarded from Ali reza Moradi]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
البته نرم افزار کنترلی که برخی از شرکت ها طراحی کرده اند بایستی فایل dxf بگیرد
که اتوکد هم از نرم افزار مهم طراحی در این صنعت به شمار میرود
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ File : matzarbe.mov ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ File : setare zan.jpg ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
[ Photo ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۱]
[ Video ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۴]
تو زمینه این نوع دستگاه بدلیل همکاری با شرکتهای ترکیه ای اطلاعات خوبی دارم که در
زمینه کنترلر می توانم در خدمت دوستان باشم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۵]
البته گروه امشب خلوته اما حسب قولی که به مهندس شخمگر امشب این مطالب را منتشر
کردم البته هر سوالی باشه که بنده بتونم پاسخ گو باشم حتما در خدمتم
Mostafa Sefidruh, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۰۱]
[In reply to mahdi]
ممنون خیلی عالی و کاربردی بود. فقط بعضی ابزارها رامثل ستاره زن را نفهمیدم که کاش
عکسی هم زحمت می کشیدید قرار می دادید.
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۰۴]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۰۵]
این هم یک نمونه ستاره زن
Mostafa Sefidruh, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۰۹]
ممنون. با خرید یک دستگاه سی ان سی طلا می توان همه نوع طلا و جواهری ساخت
Mostafa Sefidruh, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۱۰]
رنج قیمت هم میشه بفرمایید؟
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۱۱]
نه عزیز دل هر نوع طلا و جواهری نه
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۱۲]
طلاسازی یک دنیاست و تجهیزات زیادی برای راه اندازی یک کارگاه نیازه
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۱۳]
مثلا این نمونه cncها اگر ساخت داخل باشند حسب امکاناتشون از 30 میلیون تا حدود 160
میلیون قیمت دارند
Mostafa Sefidruh, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۲۱]
خیلی مفید و مختصر بود و اطلاعاتم خیلی بالا رفت. ممنون ار شما.
مدل دامله که گفتید کدام عکس می باشد؟ به چه مدلی دامله گفته می شود؟
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۲۲]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۲۲]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۲۳]
این مدل النگو دامله می باشد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۲۶]
[In reply to Mostafa Sefidruh]
شرمنده عزیز دل با توجه به این که خیلی سوالتون کلی بود این گونه پاسخگو شدم با این
حال قصد کوتاهی نداشتم
Mostafa Sefidruh, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۱:۴۰]
نه قربان . اول تاکید کردم که مفید بوده و بعد به مختصر بودن اشاره کردم. این نشان
از تسلط شما بر مطالب داشت که یک مبحث ناشناخته و جدید (یرای بنده) را در کوتاهترین
حالت ممکن منتقل کردید.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۵:۴۷]
[In reply to mahdi]
سلام خدمت مهندس عزیز خسته نباشید
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۵:۴۹]
اولا خیلی خیلی خوشحالم از اینکه می بینم حتی اگر نباشم گروه بسیار فعال به کار خود
ادامه می دهد و این حس خوبی به من می دهد انشا ا... بتوانم همیشه در خدمت شما
عزیزان باشم.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۵:۵۲]
دوم اینکه مطالب ارائه شده شما بسیار کاربردی بود و مطمئن هستم بسیاری از آنها برای
خیلی از متخصصین سی ان سی تازگی دارد. از اینکه ما را بهرمند ساخته اید از جانب خود
و همه گروه تشکر دارم.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۵:۵۷]
سوم اینکه امشب را نیز به مبحث سی ان سی طلا اختصاص می دهیم. سوالاتی برای این حقیر
موجود است که لازم می دانم از حضور شما پرسیده شود .
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۰۲]
و چهارم تمام روز گذشته به ذخیره سازی مباحث گذشته ، دسته بندی ، تبدیل به صفحات
اینترنتی و قرار دادن بر روی اینترنت گذشت که به دلیل جمعه بودن و گذشتن از تمامی
خطوط قرمز ممنوع الکامپیوتر و تلگرام شدم اما کارهای خوبی انجام شد. ( دلیل دیشب
نبودن )
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۰۲]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۰۳]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۰۳]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۰۶]
http://www.salehimachines.com/ ماشین سازی صالحی
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۰۷]
http://www.talebimachine.ir/fa/ ماشین سازی طالبی
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۱۰]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۱۳]
http://www.jewellery.faran-co.ir/ گروه صنعتی فاران
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۶:۱۴]
[In reply to Ali reza Moradi]
مهندس جان امیدوارم شما نیز امشب مطالب مفیدی در این زمینه در گروه ارایه دهی
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۷:۲۲]
[In reply to ahmad shokhmgar]
سلام جناب مهندس سپاسگزارم. انجام وظیفه بود قربان... امشب نیز خدمت شما و دوستان
خواهم بود ...
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۷:۲۶]
[In reply to mahdi]
البته رزومه ای از خودتون و تجربیاتتان ارائه دهید برای ارتباطات با دوستان.گروه
عالی خواهد بود
فرید, [۳۰.۰۱.۱۶ ۰۷:۴۱]
سلام پس کی نوبت سی ان سی حک نگین میرسه
ناصر ساعدی, [۳۰.۰۱.۱۶ ۱۰:۰۶]
با سلام خدمت مهندسین عزیز،،، مطالب خیلی مفید و عالی بود.
ناصر ساعدی, [۳۰.۰۱.۱۶ ۱۰:۰۷]
[In reply to mahdi]
ممنون مهندس،،، عالی بود.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۳۷]
دوستان عزیز سلام شب شما بخیر
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۳۸]
همانگونه که اشاره شد امشب در خصوص سی ان سی های طلا سازی مباحثی مطرح خواهد شد.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۳۸]
مطلب فردا شب در خصوص پرینتر های سه بعدی می باشد.
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۴۱]
در مورد دستگاه سی ان سی طلا اگر مایل باشید تجربیات شرکت رادونیکس رو به اشتراک
بگذاریم
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۴۲]
چندی پیش یکی از ماشین سازی ها اعلام کرد در فلان هتل اصفهان از یک سی ان سی 11
محوره پرده برداری خواهد کرد. ممنون می شوم اگر از دوستان در خصوص تعدد محورها در
سی ان سی های طلا سازی مطالبی را بیان نمایند.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۴۵]
[In reply to Ali reza Moradi]
شرکت رادونیکس فکر کنم بیش از 18 سال در خصوص سی ان سی تجربه دارد. کنترلرهای
رادونیکس را همه در ایران می شناسند. بسیار خوشحال خواهیم شد به مورد مطرح شده
عینیت حرفه ای ببخشید. منتظریم.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۴۷]
فکر کنم 11 محوره بودن سی ان سی طلا بصورت همزمانی نباشد و توانمندی درجات آزادی
است. در اینجا لازم می بینم مختصری در خصوص درجات آزادی سی ان سی ها مطلبی بنویسم.
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۴۸]
در مورد دستگاه 11محور در طلا سازی باید عرض کنم به تعداد موتور های بکار رفته در
یک دستگاه در صنعت طلا سازی محور اطلاق میشود که در حال حاضر 12 محور بیشترین موتور
بکار رفته که در نهایت 5 محور هم زمان است
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۴۹]
یک دستگاه سه محوره دارای سه ساپورت حرکت در سه محور X و Y و Z می باشد اما دستگاهی
که در سه محور X و Y و Z حرکت می کند لزوما سه محوره نیست.
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۰]
در اینگونه دستگاه ها دو موتور در11 محور نقش سنکرون کردن مرکز النگو وی انگشتر را
دارد
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۱]
همچنین ممکن است دستگاهی در سه محور دورانی ALFA و BETA و TETA حرکت کند. اما لزوما
دستگاهی که توانمندی حرکت دوران در سه محور را دارد دستگاه سه محوره نیست.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۱]
ممکن است یک دستگاه فقط در راستای X حرکت کند اما سه محوره و یا بیشتر باشد.
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۲]
3یا4 محور زد دارد که فقط یک موتور در حرکت هم زمان دارد
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۳]
نمونه عینی آن شبیه جک های تلسکوپی است.
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۳]
منظور از 11 محور در این دستگاه ها لزوما تعداد موتور بکار رفته می باشد
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۴]
عموما دو محور سی دارد که فقط در هر زمان یک محور فعال ایت
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۵]
کلا درجه آزادی یعنی اینکه یک محرک بطور مستقل برای آن تعریف شده باشد. برای مثال
اگر دستگاهی در راستای X دارای دو ساپورت هم امتداد باشد و در راستای Y و Z هرکدام
یک ساپورت این یک دستگاه سی ان سی 4 محوره است.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۶]
ساپورت X1 مستقل از X2 می تواند حرکت کند یا بایستد و حرکت آنها بهم وابسته نیست.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۲:۵۸]
اما در دستگاههای که برای محور X آنها به دلیل بزرگ بودن پهنای ساپورت از دو موتور
استفاده شده است این دو موتور یک محور محسوب می شود چون هردو باید باهم حرکت نمایند
و بهم وابسته اند.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۰]
در دستگاههایی نظیر کاترپلاتر و برش اره ای فوم و ... دستگاهها 2.5 درجه آزادی
هستند یعنی محور سوم دارند اما محور سوم وابسته به دو محور دیگر است. نوع حرکت دو
محوره و صفحه ای است اما شرایط حرکت لزوم یک محور را ایجاد می کند. به این قبیل
دستگاهها 2.5 محور می گویند.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۲]
مکان هر نقطه در فضا از سه مختصه دکارتی X و Y و Z تعریف شده است . وقتی بحث حرکت
پیش می آید نقطه دوم معنی پیدا می کند.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۳]
خط واحد در فضا دارای 6 مختصه است. سه نقطه دکارتی و سه جهت دورانی. اگر یک دستگاه
20 درجه آزادی هم داشته باشد در این 6 مختصه محدود هستند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۵]
اگر یک بازوی رباتیک دارای 6 درجه آزادی باشد و نقاط ابتدا و انتهای آن را سکون
کنیم به دلیل 6 نقطه ثابت توان حرکت نخواهد داشت.
e..., [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۶]
سلام لینک گروه میخاستم
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۷]
دست شما هفت درجه آزادی دارد. اگر کتف خود را ثابت نگه دارید و مچ دستتان را نیز در
نقطه ای ثابت نگه دارید بازهم توان حرکت دست خود را دارید و آن هفتمین درجه ازادی
است.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۷]
[In reply to e...]
https://telegram.me/joinchat/CXNJPDvnWwzvz94Lk8cBSg
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۹]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۹]
با سلام خدمت تمامی دوستان ببخشید دیر شد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۹]
در خدمت حاضریم
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۹]
سلام
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۰۹]
اول رزومه
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۰]
بنده مهدی احمدی هستم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۰]
فوق لیسانس مکاترونیک
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۰]
مدیر اجرایی شرکت آرشا فناوران اسپادان
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۱]
چند سالی میشه که در زمینه ماشین آلات cnc و اتوماسیون فعالیت دارم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۳]
سی ان سی های طلا را چون 2 سالی در زمینه طراحی و ساخت و راه اندازی آنها فعالیت
داشته ام تقریبا به خوبی میشناسم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۳]
البته جدیدا بیشتر بر روی سی ان سی های سنگ تمرکز کرده ایم
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۴]
شماره تماس 09133190768
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۴]
خدمت همگی دوستان هم هستیم
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۴]
ممنون
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۵]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۵]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۵]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۶]
مهندس جان در خصوص 11 محوره بودن دستگاههای سی ان سی سنگ توضیحاتی می فرمایید؟
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۶]
یکی از ذهنیت های غلط که بسیاری از ماشین سازان عزیز در سی ان سی طلا دارند اینه که
حتی تعداد اسپیندل ها را هم جز محور ها محسوب میکنند
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۷]
تمامی این سی ان سی ها 3 محور همزمان هستند
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۷]
مگر در مورد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۸]
اگر ابزار ft5 استفاده شده باشد دستگاه 5 محور خواهد بود
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۱۹]
و یا در موردی که علاوه بر توانایی کار بر روی النگوهای تخت دارای محور دامله نیز
باشد
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۰]
و...
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۲]
این توضیحات بنده اگر ابهامی دارد بفرمایید...
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۲]
ft5 را کمی توضیح دهید
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۳]
مهندس جان چند تا عکس از ابزارها قرار می دهم توضیحی لازم داشت ارائه دهید.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۴]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۴]
این ابزار در واقع ستاره زن قابل برنامه ریزی می باشد دقیقا در فیلمی که مرتبط با
ماشین سازی طالبی بود ابزار سمت چپ یک ft5 است که توانایی ایجاد طرح های خاصی را
دارد
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۵]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۶]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۷]
در این ابزار قلم برشی حول محور xو محور z دوران دارد
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۷]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۸]
یعنی محور AوCنیز در جی کد حضور دارند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۲۹]
[ Photo, عکس پنجم ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
دقیقا این نمونه قلم ها در ابزار ft5استفاده می شوند که هر کدام بنا به ضخامت و
زاویه ابزار طرح خاصی را ایجاد می کند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۰]
[ Photo, عکس ششم ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۱]
[ Photo, عکس هفتم ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۲]
[In reply to ahmad shokhmgar]
این نمونه قلم ها در ابزار های تراش دستی کاربرد دارند و مخصوص کار با فرز دستی است
و در ماشین سی ان سی استفاده نمی شود
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۲]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۳]
[In reply to ahmad shokhmgar]
در این عکس انواع مختلف ابزار به لحاظ فرم و زوایا مشخص شده اند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۴]
[ Photo, عکس نهم ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۵]
[ Photo, عکس دهم ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۶]
[ Photo, عکس یازدهم ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۶]
[In reply to ahmad shokhmgar]
دراین تصویر کولت ها رایی را نشان می دهد که برای کلمپ کردن حلقه طلا زمان ماشین
کاری می باشد لازم به ذکر است که حلقه دارای 24 اندازه استاندارد است که برای هر
اندازه بایستی کولت مخصوص آن را استفاده کرد
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۸]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۸]
[In reply to ahmad shokhmgar]
در این تصویر توپی های تراش النگو به نمایش در آمده است که لازم به ذکر است النگو
دارای 10 سایز استاندارد می باشد 5 سایز زنانه و 5 سایز بچگانه
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۳۹]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
این ابزار ها که در سمت چپ تصویر است ابزار پروانه می باشد که جهت ایجاد طرح های
زمینه بع کار میرود
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۰]
[ Photo ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۰]
قابل ذکر است که در حال حاضر دستگاه شرکت بلونماز در نمایشگاه دستگاه های طلا
ایتالیا با کنترلر رادونیکس مورد استقبال قرار گرفته
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۲]
اگر دوستان اجازه دهند از دینامیک حرکت موتور ها صحبت بشه و اینکه چرا در ایران
دستگاه سازان خیلی موفق نبودند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۳]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
این قلم ها به ابزار های زمینه معروفند و از اسپیندل افقی جهت حکاکی با آنها
استفاده می شود مثل قلم چهار پر یا هشت پر که در تصویر دیده می شوند.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۴]
[ Photo ]
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۴]
در ترکیه با اینکه اطلاعات آکادمیک سطح پایین تری نسبت به ایران هست ولی شرکتها
موفق تراند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۵]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۷]
[ Photo ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۷]
مهندس تا حدود زیادی با شما موافقم ولی اگر دقت کرده باشید دستگاه های ترک ابعاد
بزرگی دارند و در ایران اغلب کارگاه های زرگری در زیر زمین ها یا خانه های مسکونی
هستند که این دستگاه ها نمی توانند از درب کارگاه عبور کنند
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۸]
[ File : Radius Bangles with Ringmaker.mp4 ]
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۴۹]
در نتیجه سایز استاندارد در ایران 90*90*200 سانت می باشد که خود محدودیت های زیادی
برای ساخت ماشین ایجاد میکند
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۱]
دستگاه های که من دیدم خیلی حجیم نبوده.
ولی این نکته قابل توجه است.
در یک پاساژ مربوط به طلا نزدیک به سیصد دستگاه سی ان سی هست
mahdi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
این نمونه تولیدات یا از طریق سی ان سی ها برش پلاک تولید می شود یا اگر تیراژ
زیادی داشته باشد از طریق قالب و پرس تولید می شود
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۲]
که غالبا ایتالیایی هستند
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۶]
[In reply to Ali reza Moradi]
مهندس جان در ایران دستگاه سازان موفق بودند. خیلی هم موفق بودند. رشد روز افزون
دستگاه سازی ظرف 10 سال گذشته را به عینه دیده ام. تنوع در دستگاههای سی ان سی ،
رشد روز افزون تعداد سی ان سی ها و غیره نشان از پیشرفت بسیار است
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۶]
ما مشکل داریم و این مشکل قابل رفع است. زمان آن را رفع می کند.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۷]
آماری که دوستان ارائه دادند اکثر طلا ساز ها خرید سی ان سی را به دلیل نیاز انجام
نداده اند. چشم و هم چشمی یکی از علل تعیین کننده خرید سی ان سی طلا بود.
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۷]
آیا در ترکیه هم اینگونه است؟
Ali reza Moradi, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۸]
در همه کشورهای جهان سوم چشم هم چشمی هست
ahmad shokhmgar, [۳۰.۰۱.۱۶ ۲۳:۵۹]
جناب طالبی ماشین سازی زاه می اندازد. جناب صالحی از آنجا بیرون می زند شاگردان این
دو دستگاه ساز می شوند و شاگردان شاگردان این دو هم. بعضی ها هم نظاره گرند دستگاه
ساز می شوند.
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۰]
دقیقا این قضیه را به عینه دیده ام.
واقعیت است که بازار از سی ان سی اشباع شده است و دیگر رونق قدیم را ندارد به
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۰]
همه یک دو دوتا چهارتای ساده می کنند. دستگاهی که 25 میلیون آب می خورد 55 میلیون
فروخته می شود. چرا ما نه
Ali reza Moradi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
دقیقا یعنی در اینجا هرکس بفکر خودش است بدون توجه به اینکه اگر باهمفکری پیشرفت
سریعتر خواهد بود
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۱]
در اصفهان شنیده ام زمانیکه دستگاه از کارگاه به بیرون حمل می شود تا به مقصد مشتری
برود با پتو و ... آنرا می پوشاندند تا رقیب نبیند و ...
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۲]
[In reply to ahmad shokhmgar]
دقیقا این موضوع رخ داده است فکر کنم بتوانم تاریخچه بنویسم از ای قضیه البته بماند
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۲]
کدام یک از دستگاه سازهای طلا یک نقشه برقی به مشتریان خود ارایه داده اند
Ali reza Moradi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۲]
در ایران روح همکاری گروهی وجود ندارد
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۲]
هیچکدام
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۲]
کدام سی ان سی سازان یک الگوی تعمیرات و نگهداری از سی ان سی ارایه داده اند
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۳]
نقشه ای نمی دهند
Ali reza Moradi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۳]
بخاطر همین ترکیه پیشرفت داشته ایران پسرفت
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۳]
جناب مرادی عزیز نگذارید دهانم باز شود. اصلا کدام سی ان سی ساز طلا از نت (
نگهداری و تعمیرات ) اطلاعات دارد که بخواهد اصلا ارایه دهد
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۵]
اما یک قانون در جهان وجود دارد. برای پیشرفت باید بهای آن را داد. یک شبه نمی توان
آلمان شد. آیا روزی می شویم؟ بله اگر من تلاش کنم . شما تلاش کنید. همه تلاش کنیم.
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۵]
[In reply to ahmad shokhmgar]
تنها ماشین سازی که یک مقدار از لحاظ خدمات بد عمل نمیکند صالحی است که آن هم
استاندارد نیست
Ali reza Moradi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۷]
بنابراین حالا که بستری در حال آماده شدن است.
اجازه بدهید بجای مطالب پراکنده مطالب بر اساس یک نظم بررسی شود که مفید باشد
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۷]
[In reply to mahdi]
خدمات پس از فروش با نگهداری و تعمیرات که یکی از اصول ماشین می باشد دو مقوله
کاملا مجزا هستند.
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۷]
[In reply to ahmad shokhmgar]
قبول دارم عزیز
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۸]
[In reply to mahdi]
در ایران تعمیر و نگهداری داریم ولی نگهداری و تعمیرات خیر
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۰۹]
چقدر من فریاد زدم عزیزان سی ان سی ساز حداقل دفترچه فنی قطعاتی که روی سی ان سی می
بندید را بخوانید. مطمئن هستم چون انگلیسی هستند اکثرا نخوانده اند. اینورتر قطعه
ای است با چند سیم ورودی و چند سیم خروجی و سه پارامتر کاملا معلوم.
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۰]
جهان را بی خیال به سی ان سی طلای خودمان برگردیم
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۰]
از آرت کم سه محور چگونه خروجی 4 محور می گیرید؟
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۳]
در این نوع سی ان سی زمانی که ابزار ft5 استفاده میشود بایستی gcode حداقل 4 محور
داشته باشیم جهت این امر بعضی دوستان راهکار جالبی ارائه کرده اند
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۵]
یک نرم افزار به عنوان مبدل جی کد نوشته اند که می توانند از طریق دو خط برنامه و
یک فرمول arctan ساده مقدار زاویه محور c را بدست آورند
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۵]
بدین صورت جی کد آماده استفاده برای چهار محور خواهد شد
Alireza Sarayani, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۷]
[In reply to mahdi]
منظورتون اینه که محور تانژانتال هست و با این ترفند این کار را انجام می دهند؟
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۱۸]
یک روش در آرت کم وجود دارد که شما یک مستطیل را که برابر سطح النگو می باشد را می
کشید و درون آن طرح های مختلف را می کشید و محور روتاری Alfa را بجای یکی از محورها
مثلا X و یا Y انتخاب می کنید و به این ترتیب النگو زده می شود
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۱]
[In reply to Alireza Sarayani]
می توان گفت محور تانژانتال هم هست اما اصول خاصی را حتما بایستی در ترسیم در نظر
گرفت که بتوان از طریق تعریف به صورت تانژانتال هم جواب گرفت
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۴]
دقیقا همین کار انجام میشود و به صورت قراردادی که xیاyرا برابر یک عدد ثابت مثلا
180 میلیمتر( سایز 2 النگو زنانه) میگیرند
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
دقیقا همین کار انجام میشود و به صورت قراردادی که xیاyرا برابر یک عدد ثابت مثلا
180 میلیمتر( سایز 2 النگو زنانه) میگیرند
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۵]
تا آنجا که من می دانم ریل این دستگاهها ال ام گاید . سیستم بال اسکرو و موتورها
سرو غالبا 200 وات و 400 وات هستند درسته؟
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۷]
بله عزیز دیشب به صورت کامل این قسمت را در حد توان توضیح دادم
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۲۷]
بستر آنها آهن ماشین کاری شده نوع موتور کوپل مستقیم با کوپلینگ می باشد
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۰]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۱]
OMPAR CYBER 1 C.N.C. DIAMOND CUTTING MACHINE FOR WEDDING-RINGS AND BANGLES
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۱]
Technical Specifications:
Diamond cutting machine Mod. CYBER 1 C.N.C. with 2 (two) in line heads and 11
controlled axes to carry out decorations and diamond milling on flat and convex
rings and bangles, in automatic mode. The machine is made up with a strong
stabilized structure, one horizontal head with 6-stations automatic tool-change,
one vertical head made up with a 2.2KW electro-spindle with max. speed 30.000
rpm and automatic tool-change at rapid clutch with Cone ISO-20 served by a
programmable 20 station tool-change magazine. The piece-holder dividing unit
articulates on 5 axes. All axes are driven by brushless motors and controlled by
SIEMENS-Sinumeric 840 D-SL CNC. It is complete with electric and electronic
plant, pre-arranged to be equipped with CAD-CAM programme, control pannel,
service spanners and spare belts, CE 2006/42 certification as per standards in
force.
Technical Data:
Power supply: V.400 50/60Hz. three-phase
Packing Dimensions: Cm. 185x 165 x 228(H)
Gross weight: Kg. 2280 Net weight: Kg. 2970
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۲]
EQUIPMENT:
1 Steel pincer complete with tie-rod for rings EUR 500,00
1 Set of reductions for outside rings (22pcs.) EUR 550,00
1 Large ornament cutter for Cyber1 EUR 1.100,00
1 15 Cone ISO-20 with pincer 6mm. EUR 11.550,00
1 Reduction for horizontal head EUR 2.500,00
1 6-tools cutter for Cyber-1 EUR 4.200,00
1 Centering jig/6-diamond tools holder c/w optical layer EUR 2.250,00
1 Visual CAD-CAM License EUR 5.950,00
1 Set (6pcs.)Diamond tools for decorations, fit out with: EUR 1.500,00
1 130/3,0mm. Diamond Tool
1 150/3,0mm. Diamond Tool
1 R=2/2,0mm. Donvex Diamond Tool
1 180/4,0mm. Diamond Tool
1 4,0mm P=0,20 satin finish widia tool
1 150/3,0mm. Widia Tool
1 Widia cutter 02 EUR 140,00
1 0 20 130/3,0 widia tool EUR 140,00
1 Multicrystal PCD point 40 R=o,20 EUR 330,00
1 60 R=0,20 Diamond Point EUR 380,00
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۳]
یکی از معتبرترین برند های ایتالیایی ompar می باشد که جز اولین سی ان سی های
وارداتی به ایران می باشد
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۵]
[In reply to mahdi]
چند نمونه از عکس محصولات خود را ارائه می دهید؟
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۶]
متاسفانه الان دسترسی به لپ تاپ ندارم حتما ...
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۷]
مطالب دیشب شما کامل بود خواستم چند مطلب بپرسم که انجام شد. آیا مورد دیگری هست؟
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۸]
نه عزیز دل شما لطف دارید امری داشته باشید در خدمتیم
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
دوستان عزیز این مطالب در فرهنگ 101 مدل سی ان سی با نام نویسندگان مطالب ثبت می
شود و در موقع مناسب خدمت عزیزان ارائه می شود.
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
شب بر همگی خوش
ahmad shokhmgar, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
خداوند نگهدارتان
mahdi, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۳۹]
شب همگی بخیر
Alireza Sarayani, [۳۱.۰۱.۱۶ ۰۰:۴۰]
شب شما خوش، ممنون بابت وقتی که گذاشتید، استفاده کردیم
ادامه مطالب در
صفحه بعد
در صورت داشتن سوال تخصصی اینجا را کلیک نمایید در کمتر از 48 ساعت پاسخ می دهیم
آخرین پاسخ های ارائه شده به سوالات دوستان