گروه صنعتی سی ان سی کاران

صفحه اصلی درباره ما تماس با ما                    شیشه   اینورتر     cnc فرز     cnc تراش     کنترلر   ربات صنعتی    دایره المعارف CNC     دستگاه لیزر    تعمیرگاه CNC     


فروش ماشین آلاتفروش قطعاتفروش تکنولوژیفروش اطلاعاتخدمات CNCروش ساخت CNCآموزشگاه

  شیراز    اصفهان  ارومیه  بندرعباس  کرج  بجنورد    RADONIX   Imaster_Inverter     JMC_Servo

دایره المعارف 101 مدل سی ان سی

دستگاه نهم : سی ان سی های برش سیم فوم

جامع ترین مرکز اطلاع رسانی سی ان سی در ایران - آخرین ویرایش این صفحه بهار 95

کلاس ساخت سی ان سی در دانشگاه شریف

لیست مطالب در بخش تکنیکهای ساخت CNC

مقدمه ای بر ساخت

اپراتوری سی ان سی

بال اسکرو

کوپلینگ

کنترلر

مقدمه ای بر کنترلر

ال ام گاید

گیربکس 

بال اسکرو 

تابلو برق 

ساخت CNC سه محوره

تسمه تایمینگ

سرو موتور 

پروفیل آلومینیوم 

استپ موتور 

بوش ساچمه ای 

اسپیندل موتور 

ابزار سی ان سی 

انرژی چین

وکیوم

مقدمه 

مقدمه ای بر ساخت

اپراتوری سی ان سی 

نرم افزارهای کد کم

مقدمه ای بر کنترلر

مقدمه ای بر سرو موتور و استپ موتور

بال اسکرو

میز دستگاه ، اسپیندل موتور ، انرژی چین

ساخت CNC سه محوره

ریل  LMGuide و واگن حرکتی

بال اسکرو 

  کنترلر

بوش ساچمه ای

کولت

کوپلینگ

 انرژی چین

گیربکس

کامپیوتر صنعتی

موتور خطی

مانیتورینگ

منبع تغذیه

اسلاید گاید

پروفیل آلومینیوم

سرو موتور

نرم افزار

  اسپیندل موتور

استپ موتور

تابلو برق

تسمه تایمینگ

ابزار سی ان سی

وکیوم

فروشگاه قطعات سی ان سی

 و اتوماسیون صنعتی

=================

___________________________

تماس  : 09122277199 شخم گر
تلگرام : گروه سی ان سی کاران

تمام تلاش خود را نموده ایم تا با
 بهترین کیفیت و با بهترین قیمت
محصولات مورد  نیاز شما را
 تهیه کنیم و در اختیار شما
عزیزان قرار دهیم

تالیف کنندگان :

 

مطالب این دایره المعارف در گروه تلگرامی سی ان سی کاران و زیر نظر متخصصان این صنعت گردآوری شده است . بدیهی است در طی مراحل مختلف این مطالب ویرایش و تکمیل خواهد شد . هرگونه کاستی را به بزرگی خود بر ما ببخشید.

 

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۷]
در این لحظه پایان مبحث روز گذشته اعلام می شود و مبحث امروز سیم برش فوم آغاز می شود

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۸]
[ Photo, آغاز مبحث سی ان سی های سیم برش فوم ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۸]
[ Photo, اره برش فوم ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۹]
امیدوارم که امشب مبحث بسیار خوب و جذابی داشته باشیم

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۱]
برای برش پلاستو فوم همانطور که در پنج شنبه بحث شد از سی ان سی های هات وایر یا همان سیم داغ استفاده می شد

مهدی صنایع تولیدی حنان, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۱]
پس اره برش فوم چیه منم دیده بودم فوم باسیم داغ برش میدن

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۱]
اما برای برش فوم و سایر موارد هات وایر اصلا جوابگو نیست

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۲]
هات وایر برای پلاستو فوم جوابگو است

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۳]
نمونه کاربرد این دستگاه در صندلی سازی ( ساخت راحتی ) می باشد. با تیغه ای که در شکل فوق نمایش داده شده فوم داخل صندلی به اشکال مورد دلخواه بریده می شود

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۵]
برای سرچ در گوگل باید از کلمه انگلیسی SAW به معنای اره استفاده نمایید. CNC Foam Saw Cutter

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۶]
در حقیقت روش بریدن به سبک سوزاندن و آب کردن ( مثل پلاستوفوم ) نیست بلکه به روش بریدن (اره کردن ) می باشد

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۷]
اولین سوال من این است آیا کسی این تیپ دستگاه ها را از نزدیک دیده است؟

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۷]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۸]
[ Photo ]

امین اورعی ریخته گری, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۸]
[In reply to ahmad shokhmgar]
بله بنده

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۹]
پس جناب مهندس اورعی عزیز باید امشب مطالب زیادی ارائه دهی. منتظریم

اکبر هاشمی, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۱:۲۳]
یک شنبه : 15 آذر 1394

مدیران گروه خدمت دوستان و همکاران عرض سلام و خسته نباشید عرض می نمایند

مطابق قانون گروه تبلیغات بین ساعت 17 الی 22 و مرتبط با مبحث سیم برش فوم میباشد
هرگونه مطلب غیرمرتبط با مبحث سیم برش فوم پاک خواهد شد.
همچنین زمان حضور تبلیغات فقط 24 ساعت می باشد و بعد از زمان مذکور لیست شرکتها در قالب یک فایل PDF به مطلب سیم برش اضافه خواهد شد.
و تنها مطالب علمی مرتبط با بحث باقی خواهد ماند
حدود ساعت 11 امشب مبحث سیم برش فوم بصورت گسترده به چالش کشیده خواهد شد. با تبادل نظر به هرچه پربارتر کردن آن بیافزایید.

همچنین مدیران گروه بسیار خوشحال خواهند شد اگر شما دوستان خود را به گروه بیافزایید تا بار علمی گروه بیشتر و بیشتر افزایش یابند

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۲۶]
اگر خداوند یاریمان کند امشب 4 مطلب را به بحث خواهیم گذاشت

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۲۶]
1- مطالب تخصصی در خصوص دستگاه سیم برش

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۲۸]
2- یک سری مطالب در خصوص طراحی مهندسی

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۲۸]
3- مطالب جالبی در خصوص دقت و انواع دقت در سی ان سی

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۲۹]
4- را بعد از اتمام بحث مطلب سوم می گویم تا آنها که بیدارند بدانند که خیلی هم جالب است.

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۰]
دستگاههای سیم برش همانطور که گفتم برای برش موادی مانند فوم بکار می رود که با المنت سوزان و ... قابل برش نیستند

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۱]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۲]
در این روش مانند اره فلکه یک سیم با سرعت دوران می کند و دستگاه با حرکتی که توسط سی ان سی به آن داده می شود شکل مورد نظر را در می آورد

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۲]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۳]
برای برش از تیغهای متفاوتی استفاده می شود که در زیر چند مدل از آنها آورده شده است

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۳]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۴]
این اشکال متناسب با جنس و ضریب دانسیته و ... نوع دستگاه و ... فرق می کند

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۴]
مدل بالا یک تیغ دو لیه است

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۴]
این مدل به سبک طناب می باشد

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۵]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۶]
اگر بر روی لینک زیر کلیک نمایید بیش از 50 مدل تیغ برش با کاربردهای مختلف را خواهید دید http://www.baeumer.com/en/cutting-tools/product-overview.html

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۶]
پس همانطور که می بینید انواع تیغ برش در این دستگاهها کاربرد دارد.

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۷]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۷]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۸]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۹]
این دستگاهها ابتدا بصورت دستی در صنایع مختلف بودند و طبق شابلون حرکت می کردند و طرح مورد نظر را بر روی فوم یا ماده مورد نظر در می آوردند. دو سال پیش اولین سی ان سی در این خصوص را در نمایشگاه بین المللی تهران دیدم

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۰]
این دستگاه نیز همانند دستگاه دیروز در ایران ناشناس است و من نشنیده ام کسی آن را بسازد.

Ali Tahmasvand, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۱]
جناب شخم گر در اره های نواری معمولی قطعه ای بنام تنگستن کارباید که شکلی مکعب مستطیل دارند در کنار تیغه کار محافظت در برابر کج شدن تیغه در هنگام برس رو انجام میدن مکانیزم این کار در این نوع دستگاهها چطوره؟

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۱]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۱]
همانطور که در شکل فوق ملاحظه می کنید دستگاه مذکور یک سی ان سی دو محور است

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۲]
یک حرکت به سمت بالا و پایین و یک حرکت به سمت جلو و عقب

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۳]
به دلیل لنگر زیاد اره ، در این دستگاهها ارده بصورت ثابت بوده و به جای ثابت بودن قطعه کار و حرکت دکل، میز متحرک بوده و قطعه کار را جلو و عقب می برد

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۴]
[In reply to Ali Tahmasvand]
سوال شما خیلی کلی است . انواع اره های نواری داریم با مکانیزمهای مختلف. می توانید یک عکس نشان دهید؟

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۵]
در دستگاههای قدیم از سیستم هیدرولیک برای بالا و پایین بردن جک استفاده می شد اما دستگاههای جدید مجهز به بال اسکرو و سرو موتور می باشند.

Ali Tahmasvand, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۶]
چشم سرچ میکنم من در مورد اره با برند بکامک ترکیه کار کرده بودم که این مکانیزم رو داشت

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۷]
شما اگر یک کنترلر 2 محوره داشته باشید و میز این دستگاه را طبق شکل داده شده بسازید یک سی ان سی پرکاربرد در صنایع مبلمان ساخته اید.

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۷]
منتظر سوال عزیزان هستم؟

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۷]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۷]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۸]
[ Photo ]

بابک عظیمی, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۵]
سلام جناب مهندس شخمگر
سوال
خود تیغه برش حول محور خود نیز قابلیت گردش و دوران دارد؟
بگونه ای که در حال حرکت میز زاویه برش هم تغییر کند؟

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۷]
این دستگاهها از 4 عدد پولی استفاده می کنند و یک رینگ مستطیل تشکیل می دهند . این مورد باعث ثبات در دوران تیغه می شود.

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۷]
اگر بخواهیم تیغه نیز دوران داشته باشد باید یک مکانیرم دوران در نظر بگیریم.

Behrang, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۸]
[In reply to Ali Tahmasvand]
در برش سنگ دو قرقره با روکش پلی اورتان وجود داره که همیشه مماس بر مسیر حرکت در حال چرخش هست(محور سوم)در مورد برش فومم فک میکنم به همین شکل باشه البته نیرو کمتره اینجا شاید فقط بصورت ثابت باش!!

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
در دستگاههای فصل قبلی نمونه ای که قابلیت دوران تیغه در آن وجود داشت نمایش داده شد که مجدد آن را نمایش می دهم.

ahmad shokhmgar, [۰۶.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[ Photo ]

موسی افضلی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۰]
محور نه و ده رو میفرمایید مهندس

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۰]
[In reply to Behrang]
زمانیکه تیغه از پولی جدا می شود تا زمانیکه به قطعه می رسد و برش شروع می شود و از قطعه خارج می شود و به پولی دیگر می رسد چندین اتفاق باید بیافتد.

Behrang, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۲]
چندین که نه!!! فقط محور 9 باید پشت سیمو داشته باش، البته برای حرکت دو بعدی

Behrang, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۲]
یعنی همیشه مماس بر مسیر برش باش

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۳]
دو عدد پولی یا قطعه ضد سایش قبل و بعد از قطعه کار قرار می دهند این پولی ها وظیفه دارند اولا تیغه را کاملا عمود نگهدارند ثانیا با نزدیک کردن آنها به ابتدا و انتهای محل برش از انحراف تیغ برش به جلو و عقب ممانعت کند. معمولا یک فرچه سیمی دوار هم گذاشته می شود تا سفاله ها را از تیغه دور نماید.

Behrang, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۳]
9 و 10 فقط عکس حرکتشون

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۴]
به حرکت محور نهم و دهم در این عکس دقت کنید . اگر متوجه نشدید توضیح دهم.

بابک عظیمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۵]
پس برای بریدن یک استوانه از داخل یک بلوک خام، وقتی که فقط یک طرف تیغه عمل برش را انجام می دهد. چگونه تیغه محیط استوانه را طی می کند؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۵]
در این روش معمولا از سیم برش استفاده می کنند. سطح مقطع آن زیر و گرد است. از تیغ استفاده نمی شود

بابک عظیمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۵]
مگر اینکه تیغه دارای دو جبهه ی برش باشد

Behrang, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۶]
[In reply to ahmad shokhmgar]
عرض کردم برای حرکت دوبعدی،کلا سه محور

امیر شخم گر, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۷]
[In reply to ahmad shokhmgar]
اگه ممکنه توضیح دهید

موسی افضلی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۸]
این فیلم برای سنگ برشه اما اینجا واضح تره

Behrang, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
اگه توی شکل دقت کنید محور 9مماس بر حرکت مسیر سمت خودش و در سمت دیگه هم همینجور،اینجا در دو طرف سنگ دو نوع مسیر هست

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
جهت حرکت زاویه ای نیاز است راستای تیغ در راستای مسیر حرکت باشد. در شکل فوق زاویه بصورت اوریب است. پس محورهای 9 و 10 وظیفه دارند تیغ را در راستا حرکت بچرخانند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۰]
دوستان عزیز دستگاه سیم برش سی ان سی که برای فوم می باشد یکی از دستگاههای خاص سی ان سی است.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
هدف من از بیان این تیپ دستگاهها این است که بذانید در همه کارها می توان از اتوماسیون صنعتی و سی ان سی استفاده کامل برد

Behrang, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
سیم بشکل دایرست!!! چرخشی نداره!! فقط ساپورت سیمند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۲]
شاید برای ما هیچوقت مهم نباشد که دستگاه سی ان سی برش فوم چگونه کار می کند . اما باید همواره بدانیم که چگونه علم اتوماسیون می تواند در کارها ما را کمک کند.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۲]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۳]
قسمت دوم بحث که در خصوص طراحی مهندسی است را می خواهم شروع کنم .

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۳]
شما زمانیکه می خواهید یک سی ان سی طراحی کنید و بسازید عوامل بسیار زیادی را باید در نظر بگیرید.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۴]
این عوامل بیشتر مفهومی بوده و حسی می باشد و بنا به تجربه مقدار حدودی جواب را بدست می آورید و متناسب با فرمولها و هند بوکها و ... به عدد دقیق می رسید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۵]
دوستان خیلی زیادی هستن که رشته آنها مکانیک است اما تخصص الکترونیکی دارند.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۵]
همچنین الکترونیکی ها که یک مکانیکی تمام عیارند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۵]
اینها ظاهر قضیه است.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۶]
خواندن مفاهیم مانند دینامیک ، ارتعاشات ، سینماتیک حرکت و سینماتیک معکوس و درک دقیق آنها در طراحی بسیار مهم است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۶]
اینکه دوستی می تواند 4 تا آهن جوش بدهد و شاسی بسازد از پس مکانیک بر نیامده

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۷]
و مکانیکی که 4 تا آی سی اپتو کوپلر را روی برد پیاده سازی می کند یک طراح صنعتی نیست

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۷]
طراح صنعتی به خیلی اصول باید مطلع باشند و همه آنها را بکار گیرند.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۹]
دوستی یک قطعه طراحی کرده بود که تمام خواسته هایش را تامین می کرد. موازی بودن بعضی پلیت ها ، تعامد دیگر صفحات . رعایت دقیق فاصله ها و ... همه را هم با نرم افزار کشیده بود. به او گفتم چند میگیرند این را بسازند. گفت نمی دانم گفتم پول خون باباش و همچنین بابای همسایه اش

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۹]
ایشان هزینه ساخت را لحاظ نکرده بودند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۰]
برای طراحی باید چند مطلب را در نظر بگیریم.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۰]
همیشه اول مکانیک قضیه را تمام کنید.

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مهندس پس جوری ک شما میگین این دستگاه نهایتا با 5میلیون با استپ موتور. و 10میلیون با سروو موتور ساخته میشه.
اگر برآورد هزینه من ایرادی داره لطفا بهم بگید تا توی برآوردم تجدید نظر کنم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۲]
در مکانیک بصورت حرفه ای عمل کنید تمام عناصر حرکت را ببنیند . دقت ها را درست لحاظ کنید

اکبر هاشمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۲]
مشاغلی که میتوان نام ببریم برای استفاده از این دستگاه عبارتند از :

صنایع اسفنج بلوکی (بلوک ترد)
ساخت تاتامی کشتی ، جودو
ضربه گیر های اسفنجی
برش فوم ابر با (دانسیته بالا)

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۴]
خانمی برای طراحی امروز جهت مشاوره با من تماس داشتند. گفتند میزی دارند و یک قطعه عمود بر آن دقت انحراف این قطعه از ابتدا تا انتها یک میکرون هست . به نظر شما بال اسکرو دقیق انتخاب کنم یا ال ام گاید دقیق؟ یک میکرون خیلی مهم است؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۴]
سوال آنقدر جالب است که حدود چند دقیقه باید فکر کنی که اصلا یعنی چی؟

بابک عظیمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۵]
طول قطعه ؟؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۵]
حدود 40 سانت گفتم قرار است چه بشود گفتند میز کشش است. انحراف نباید داشته باشیم.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۶]
بسیار افراد برای اینکه دقت به کارشان بدهند چشم بسته می گویند دقت کار ما یک میکرون است.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۷]
بیایید یکبار برای همیشه همه ما میکرون را درک کنیم. موافقید؟ تا راه حل درک میکرون را بگویم

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۷]
اصلا طراحی ب ما اجازه ی نداشتن خطا و لقی رو نمیده

بابک عظیمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۸]
تازه آنهم تحت نیروی کشش!

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۱]
عزیزان یک میکرون واقعا چقدر است. لطفا مطلب زیر را حس کنید و کامل بخوانید

اکبر هاشمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۲]
مهندس یکی از مباحثی که در دستگاهها کمتر مورد توجه قرار می گیرد کنترلر سی ان سی ها و نحوه جی کد گیری دستگاهها می باشد. آیا موافقید در خصوص کنترلر های دستگاهها و نحوه جی کد گیری آنها بیشتر بحث بشود.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۲]
یک میلیمتر را در نظر مجسم کنید که چقدر است. آن را نصف کنید. نصف اول آن را مجدد نصب کنید.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۳]
نصف بدست آمده را مجدد نصف نمایید و بازهم آن نصفه را نصف کنید. خیلی کوچک شد درسته؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۳]
این مقدار 125 میکرون است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۴]
حال اون نصف کوچیکه را نصف و آنچه بدست آمده را مجدد نصف و یکبار دیگر هم اون فاصله کوچک را نصف کنید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۵]
این مقدار حدود 15 میکرون است.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۶]
گرچه به ظاهر چیزی نمانده اما باید یکبار دیگر نصف و محصول را مجدد نصف و آنچه بدست آمده را دوباره نصف کنید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۶]
شما به 2 میکرون رسیده اید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۷]
پس زمانیکه دو روز پیش یکی از دوستان گفتن وایرکات 0.01 میکرون دقت داره یعنی چی؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۸]
دقت و صافی سطح قابل دست یابی در این دستگاه ها نیز در حدود 0.002 با صافی صلح 0 .2 میکرون است .

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۹]
عزیزان میکرون خیلی کوچک است. دقت کنید

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۹]
مهندس شخمگر نگفتین برآورد من چقدر صحیحه؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۰]
برآورد شما بر مبنای خرید جنس می باشد درسته؟

A. F, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۰]
0.001953125 دقیقش هست!

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۱]
شما هزینه کارگاهی اعم از اجاره ، آب و برق و گاز و هزینه های جاری را چقدر در نظر گرفتید؟

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
بله درسته

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۱]
شما هزینه حقوق و دستمزد را چه میزان حساب کردید؟

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۲]
[In reply to ahmad shokhmgar]
خیر

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۲]
شما هزینه گارانتی دستگاه را که باید دوسال سرویس دهید چقدر حساب کردید؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۲]
شما سود خود را چقدر حساب کردید؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۳]
همه اینها هزینه ساخت هستند . کدام آنها هزینه فروش هست؟

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۴]
سود.آب.برق و دستمزد

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۴]
من گفتم کسی برای کارگاهش بخواد بسازه شاید اونقدر بشه

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۵]
شما مالک دستگاهی هستید که اگر می خواستید بخرید این هزینه را باید می کردید. شما ارزش افزوده را باید حساب کنید نه هزینه از جیب رفته را.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۷]
دوستی در کرج دستگاهی ساخت و بعد از مدتی 6 میلیون فروخت . گفتم چرا اینقدر کم؟ گفت همین قدر هزینه شده بود. گفتم اجاره کارگاه گفت کارگاه مال خودم است. گفتم هزینه کارگری گفت خودم ساختم و ....

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۸]
سود جز هزینه است. اگر در کار دیگری وقت می گذاشتید سود می کردید اما چون وقت در کار دیگر نگذاشتید سود آن کار نکرده هزینه این کار کرده است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۹]
دستمزد جز هزینه است. اگر کار دیگری می کردید پول دریافت می کردید چون آن کار را نکردید پول نگرفته آن کار دستمزد این کار است. و ...

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۹]
حال حساب کن قیمت دستگاه چقدر است. البته برای کارگاه خودت.

بابک عظیمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۰]
همان کارگاه را اگر بخواهید از ایشان بخرید ببینید چقدر میگویند. سپس سود آن سرمایه ثابت در یکسال را برای ایشان حساب کرده و تقسیم بر تعداد دستگاه هایی که در سال میسازند کنید. حتما تعجب خواهند کرد.🌺

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۱]
[In reply to اکبر هاشمی]
مهندس جان حق با شماست . باید بر روی کنترلر ها و برنامه های CAD/CAM دستگاهها بیشتر وقت گذاشت . لطف کنید با دوستانی که در این زمینه فعال هستند نظیر مهندس ترک و ... یک برنامه مدون تعیین کنید. ممنون می شوم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۳]
در طراحی دستگاه حتما از نرم افزار های طراحی استفاده نمایید. مدل سازی کامپیوتری دستگاه قبل از ساخته شدن بسیار مهم و راهبردی می باشد.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۴]
استفاده از نرم افزارهایی مانند سالید ورک و یا کتیا کمک شایانی در درک دستگاه مورد نظر شما دارد.

مهدی سرلک, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
سلام
به نظر شما نکات کلیدی در طراحی دستگاه در چیه

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۵]
البته باید از قبل مشخص کنید که دستگاهی که در نظر دارید را می خواهید کپی کنید یا می خواهید طراحی کنید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۶]
بعضی دوستان در کپی کردن بی کلاسی خاصی می بینند . دوست دارند ابداع و نوع آوری کنند . این اشتباه محض است.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۶]
قبل از اختراع یک دستگاه برای اولین بار در جهان یک سرچی در گوگل بزنید . شاید یک سری بدبخت دستگاه ذهن شما را قبلا ساخته باشند

Ali Javadi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۷]
منظور از کپی مهندسی معکوسه یا االگو برداری

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۷]
دقیقا . البته یک کم دقیقتر ساختن دقیق خود همان دستگاه است.

مهدی سرلک, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۷]
[In reply to ahmad shokhmgar]
به نظر من کپی از یه نمونه درست ادامه کار محسوب میشه

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۹]
در یک صنعت نظامی از روی یک دستگاه کپی کرده بودند. داخل آن دری بود و درب را باز می کردیم محفظه ای بود و در محفظه هیچ چیزی نبود. گفتیم اینجا جای چیست ؟ گفتند نمی دانیم . در دستگاهی که از روی آن کپی کردیم این محفظه را دارد. نمی دانیم چیست حتما بدرد می خورد دیگر!!!!!!

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۱]
اما در طراحی باید از نرم افزارها خیلی کمک بگیرید

مهدی سرلک, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۲]
تغییر نباید کلی باشه جزیی
اونم به نقل آقای شخمگر با طراحی کامل

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۲]
نوع حرکتها را روی کاغذ مشخص کنید . حرکتها طولی باشند یا دورانی ، میز متحرک باشد یا هد متحرک؟ همه چیز را در نظر بگیرید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۴]
دینامیک در مکانیک یکی از مهمترین مباحث در طراحی است. باید از دینامیک حرکت درک صحیحی داشته باشید . اگر در این خصوص ضعیف هستید کتابهای مرتبط را مطالعه کنید.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۶]
مباحث ارتعاشات را در نظر بگیرید. ضربه چیست و تاثیرات آن چگونه است؟ چه زیانهایی خواهد زد و عوامل جلوگیری از آن چگونه است؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۷]
جناب مهندس علی اکبری عزیز برای آشنایی دوستان با شما لطف کنید مختصری از فعالیتهای خود را بیان کنید و خواهش دارم همیشه با ما باشید

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۸]
من علي اكبري هستم از ماشين سازي آريا ، توليد كننده ماشين الات صنعت چوب

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۸]
گرچه حق با شماست اما اصلا حق با شما نیست

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۰]
دوستان مهندس جليلي هم شخص بسيار قابلي هستند

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۱]
ايشون فوق ليسانس هوش مصنوعي از امريكا دارند ، و در زمينه كنترلر و الگوريتم ها و نرم افزارهاي مرتبط بسيارمسلط هستند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۲]
شخصی که در این مملکت کار می کند خیلی چیزها را رعایت نمی کند . پایه ها و اصول صنعتی در ایران روی هواست . حق کپی رایت یک آرمان گرایی و یک قیافه گیری صنعتی است. اگر همین الان پشت کامپیوترید ویندوز شما 5 هزار تومانیه و اگر پشت گوشی هستید با 10 تومان چند صد برنامه را در گوشی ریخته اید

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۲]
همچنين چندين برنامه در مورد تولپد گيري و كنترلر نوشته اند ، بنظرم واقعا به صنعت ايران زمين كمك ميكنند ه

A. F, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۴]
عرض من چیز دیگریست! اگه میبینید تمام سی ان سی های تو بازار یک رنگ یک شکل و قیافه اند و همه همون ایراد هایی رو دارند که همه دارند! پس یه جای کار مشکل داره! میشه اون دری که توش یه محفظه بوده و مهندسها نفهمیدن حتی برای چیه! شاید یه تابوت بوده! گذاشتنش دیگه ماهم میزاریمش!

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
[In reply to A. F]
شما کپی کن با استحکام تمام هم کپی کن هرکی چیزی گفت با من.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
بگذریم

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
تو اين زمينه هم من و هم جناب شخم گر ، سوز و گداز فراوان داريم

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
بگذريم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
برای هر دستگاهی یک تعریف وجود دارد

mamad, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۷]
[In reply to علی اکبری آریا ماشین]
پنل بر هم تولید میکنید؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۷]
اینکه در یک دستگاهی که نیازمند بال اسکرو هست تسمه تایم بگذاریم . نیازمند چرخدنده است بال اسکرو بگذاریم بجای بال بوشینگ ال ام گاید بگذاریم و ...

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
بعد بگوییم طراحی کرده ایم اشتباه است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
یک درک از نوع کردن ، میزان نیروها ، سرعت حرکت و ... نیاز است و بر این اصول ریل ها انتخاب می شوند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
عامل حرکت نیز همینطور . بال اسکرو باشد یا تسمه تایم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
زمانیکه مکانیک را چیدمان کردیم ، بر طبق همان قوانین دینامیک

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
باید موتور را بصورت بسیار مناسب انتخاب کنیم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۰]
سرو موتور باشد یا استپ، دور بالا باشد یا معمولی و ...

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مهندس نحوه انتخاب موتور در مورد گشتاور و توان را بیشتر توضیح دهید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۱]
در اینجا لازم است اگر پارامترهای PID موتورها را نمی دانیم حتما مطالعه نماییم

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۲]
مثلا اگر هد ما وزنی برابر 200کیلوگرم دارد چگونه محاسبه بهتری داشته باشیم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۳]
خیلی از دوستان موتورهایشان در حالت Overload کار می کند بعضی دوستان هم ظرفیت گشتاور واقعی موتور هیچ وقت بالای 25 درصد نمی رود

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۴]
کنترلر مناسب از دیگر موارد بسیار مهم در طراحی دستگاه است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
از این مهمتر اشراف به پارامترهای کنترلر جهت بهره گیری حداکثری از کنترلر که متاسفانه تعدادی سی ان سی ساز هنوز یک سری اصول پایه در خصوص شتاب و سرعت و موقعیت را درک نکرده اند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
من معتقدم 60 درصد از خروجی یک کارگاه که دارای سی ان سی است به پراتوری بر می گردد

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
اپراتوری سی ان سی مهمترین شاخصه یک دستگاه است و مهمترین وظیفه اپراتور آشنایی کامل به برنامه های CAD/CAM است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
هرچه اپراتور حرفه ای تر ، زمان انجام کار کمتر و محصول نیز با کیفیت تر است.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
ایجاد یک اپراتوری قوی بر روی دستگاه به دستگاه ساز بر می گردد

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۸]
خود دستگاه ساز باید یک اپراتور بسیار قوی باشد

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۸]
مطالب و میتندات مناسبی تهیه کند تا خریدار بتواند به راحتی 10 پله اول اپراتوری را بپیماید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۸]
از پله یازدهم به بعد گردن خود خریدار است تا حرفه ای و حرفه ای تر شود

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۰]
مطلب آخر این مورد رنگ بندی و کاور بندی است

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۰]
دستگاههای بسیار آشغال چینی را ببینید

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۰]
چقدر خوشگل و بزک شده هستند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۰]
علائم هشدار دهنده عالی، رنگ بندی عالی

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
ورق ضعیف ، شاسی ضعیف

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
متاسفانه چشم خریدار به همین دوخته میشه

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
در برابر دستگاههای ایرانی در نگاه اول سر می باشند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
بارها از ما می پرسند شما هم که همه چیزتان چینی است چرا آنها اینقدر ارزان ترند؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
به راحتی ما را قیاس می کنند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
اگر کلاس دستگاه از لحاظ کاوربندی و رنگ و علائم و ... حرفه ای باشند،

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
البته اينجا يه پرانتز داره ، كه كدوم شركت چيني و كدام دستگاه ساز ايراني ؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۳]
اگر دفترچه اپراتوری قوی در اختیار خریدار قرار دهیم،

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۳]
ما هم می توانیم رقابت خوبی با آنها داشته باشیم.

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۴]
به چه كسي يا چه شركتي ميتوان دستگاه ساز اطلاق كرد ؟

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۴]
[In reply to علی اکبری آریا ماشین]
به نظر بنده کسی که بتونه چین رو از میدون در کنه😊

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۵]
من خودم به کابل افغانستان دستگاه فروخته ام . به عراق چند تا دستگاه داده ام. توانسته ام رقابت کنم اما ظاهر دستگاههایم خوب نبودند. چند وقتی است روی آنها حسابی وقت گذاشته ایم.

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۵]
اينكه با چين رقابت كرد نياز به زير ساخت هاي اقتصادي داره ، كه متاسفانه تو ايران نداريم

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۶]
يك سري مسايل در عهده سازنده است ، يك سري مسايل در حوزه اقتصاد و وزارت و ....

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۶]
دوستی دارم که بنده برایشان ماشین آلات مخصوص میساختم همیشه در طراحی به بنده میگفت دستگاهی طراحی کن که چینی روسی آلمانی باشه
چند وقت طول کشید تا فهمیدم
و تنها راه همینه

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۷]
متاسفانه وقتي قيمت تجهيزات ايران تا چين ٥٠ درصد اختلاف داره و تعرفه گمرك ماشين الات ٤ درصد و اوازم ٢٠ درصده اين امر محاله

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۸]
محدودیت واردات نیست . توانمندی در صادرات است

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۸]
تعرفه واردات تقريبا صفره

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۸]
٤ درصد

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
بریم سر مبحث سوم؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۱]
و اما مبحث سوم امشب بیان مفاهیم دقت است. این مورد را بصورت چند سرفصل تعیین می کنم . انشا ا... فردا در موردش بحث می کنیم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۱]
دقت یعنی چی؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۱]
چند مدل دقت داریم؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۲]
دقت در مکان

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۲]
دقت در طول یک متر حرکت

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۲]
افرين جناب شخم گر ، مطلب خوبيه

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۲]
دقت در تکرار پذیری یعنی 100 بار جلو و عقب برود دفعه صدم کجا می ایستد؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
قضیه دقت در بک لش کنترلر چیست؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
بک لش کنترلر با بک لش سرو موتور چه تفاوتی دارد؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۴]
موتور چه میزان اجازه انحراف از ست پوینت خود را می دهد؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۴]
و این میزان انحراف موتور با دقت کانیزم حرکت چه تفاوتی دارد

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۵]
دقت بال اسکرو یا چرخدنده چه مقدار در دقت حرکت میز موثر است؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۶]
اگر بال اسکرو دقت یک میکرون داشته باشد ریل ها خطا داشته باشند قضیه دقت چه می شود؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۶]
فردا مفصل درباره دقت صحبت می کنیم؟

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۸]
جناب شخمگر یک سوال دارم که شاید خارج از بحث باشد
بعد از قطع برق در دستگاهی که از مچ تری استفاده میکند تمامی پوزیشن ها از بین رفته و موقعیت دستگاه با عدد های دیگری جابجا میشود این مشکل حتی با رفرنس کردن هم برطرف نمیشود آیا راهی وجود دارد؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۹]
جناب علی اکبری عزیز یک سی ان سی ساز بزرگ هستند . خواهش دارم در مباحث حضور فعال داشته باشید و ما را بهرمند سازید . ممنون

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۰]
کنترلرهای دیگر چگونه هستند؟

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۳]
[In reply to Ali Tahmasvand]
سوال شما آنقدر کلی است که فقط می توانم بگویم آنها خوب هستند.

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
منظور اینست که این خطا در همه کنترلرهای پی سی بیس هست یا خیر فقط مچتری این مشکل رو داره

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۷]
همچنان سوال کلی است. بالای 20 مدل کنترلر می شناسم . یکی یکی باید توضیح دهم.

موسی افضلی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۸]
مهندس بحث چهارم باقی موند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۱]
بحث چهارم در خصوص روش بالا بردن کیفیت توام با کم کردن هزینه در ساخت سی ان سی بود

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۱۵]
[In reply to Ali Tahmasvand]
سلام صبح همگی بخیر
شما برای جلوگیری از به هم خوردن وضعیت پوزیشن در مچ تری می توانید یک UPS خریداری بفرمایید و سر راه کامپیوتر قرار دهید (نیازی نیست کنترلر را وصل کنید) با رفتن برق دیگر دچار مشکل نخواهید شد فقط کافیست خط برنامه رو یادداشت کنید از برنامه خارج شوید دستگاه را روشن و مجددا وارد مچ تری شوید و الباقی ماجرا
توجه داشته باشید بعد از برق رفتن حتما خط برنامه را یادداشت کنید و از مچ تری خارج شوید در غیر اینصورت چنانچه باطری UPS خالی شود و کامپیوتر خاموش شود در حالی که برنامه مچ تری باز هست بازهم پوزیش به هم می خورد
البته اگر منبع تغذیه کنترلر رو هم به UPS وصل کنید در صورتی که زمان برق رفتن کمتر از مدت زمان خالی شدن باطری UPS باشه دیگه نیازی به خروج از مچ تری نیست کافیه درایوها رو روشن کنید و استارت کنید
در موقع خرید UPS با فروشنده مشورت نمایید و مدت زمان نگهداری را حتما سوال کنید تا دچار مشکل نشوید
در خصوص NC studio آنهایی که رویی PC نصب میشن همین مشکل رو دارند اما آنهاییکه از کامپیوتر داخلی و فیس صنعتی استفاده می کنند چنین چیزی هنوز ندیدم

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۲۷]
دوستان سلام صبح بخیر

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۲۸]
از جناب مهندس آرمان برته معروف می خواهم اگر صدای مرا می شنود بیاید و در خصوص کنترلر مچ تری مطالب گهرباری ارائه دهند. در چند کامنت قبلی اشاره به ساخت کنترلر مچ تری و فروش آن داشتند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۳۰]
دوستان در خصوص مچ تری 7 مطلب نوشته شده است لطفا اظهار نظر کنند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۳۰]
[ File : operatorWIXHC940810-0.pdf ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۳۰]
[ File : operatorWIXHC940810-1.pdf ]

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۰]
البته در مچ تری بعد از اینکه تمام محورها را رفرنس کردید و بعد صفر کار را مشخص کردید می توانید با استفاده از دکمه machine coord's مقادیر مطلق نسبت به نقطه رفرنس محورها را مشاهده کنید و از آن برای بازگشت به نقطه صفر استفاده نمائید
اما در خصوص خصوص روتاری چنانچه سنسور گذاشته شده باشد می توانید استفاده کنید اما آنهم شرطش اینه که قبل از شروع هر سری کار محور A رو رفرنس کنید که چنین کاری در روتاریها معمول نیست و صرفا در همان جایی که هست صفر می کنند و شروع می کنند
در واقع بازهم بهترین کار استفاده از UPS هست

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۴]
مچ تری نسبت به بسیاری از کنترلرها به لحاظ استفاده راحتتر و قابلیت تغییر پارامترها در آن به نسبت آسانتر هست
در سایر کنترلها هم چنین امکاناتی وجود دارد اما به راحتی و همه فهم بودن مچ تری نیست به عنوان مثال یک اپراتور ساده هم به راحتی می تواند نسبت به نیازش تغییراتی در آن ایجاد کند

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۵]
[ File : operatorWIXHC940810-2.pdf ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۶]
[ File : operatorWIXHC940810-3.pdf ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۸]
[ File : operatorWIXHC940810-4.pdf ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۸]
[ File : operatorWIXHC940810-5.pdf ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۸]
[ File : operatorWIXHC940810-6.pdf ]

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۴۹]
[ File : operatorWIXHC940810-7.pdf ]

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۵۲]
یکی از ایرادتی که بسیاری از اپراتورها در صنعت چوب با آن مواجه هستند و آن را ضعف مچ تری می دانند این است که بعد از پایان هر سری کار مقدار Z به اندازه 1 و گاهی 2 میل بالاتر یا پایینتر نسبت به قبل از شروع کار هست
از اساتید همچون مهندس برته تقاضا میشه در صورتی که برای رفع این مشکل راهی دارند بیان بفرمایند
در کنترلر های رادونیکس ،DSP ، NC Studio و غیره چنین چیزی مشاهده نشده
در یک دستگاه آزمایش شد زمانی که از رادونیکس و DSPاستفاده شد چنین مشکلی نبود ولی زمانی که مچ تری نصب میشه دوباره مشکل بوجود میاد

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۵۴]
دوستان عزیز فردا شب بین کنترلر رادونیکس و مچ تری یک قیاس انجام خواهد شد. طرفداران مچ تری با طرفداران رادونیکس به مجادله خواهند رفت. قاضی معرکه هم اعضای گروه خواهند بود. از همه کسانیکه طرف یکی از این دو کنترلر هستند می خواهم یارکشی کنند و متخصصان را برای توان مقابله به میدان بیاورند. پرچم کنترلر مچ تری در دست خود من خواهد بود. از جناب مهندس ترک عزیز هم خواهش دارم پرچم کنترلر رادونیکس را به دست گیرند.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۵۵]
چه مباحثه جالبی خواهد شد. آیا رادونیکس قویتر و پرطرفدارتر خواهد شد یا تعدادی از طرفداران را از دست خواهد داد.

ahmad shokhmgar, [۰۷.۱۲.۱۵ ۰۸:۵۶]
من عهد می کنم تمام تلاش خودم را برای سرافراز کردن مچ تری انجام دهم

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۰:۱۶]
سلام جناب مهندس ، البته بايد مشخص شود كدام مدل مچ تري را در نظر داريد ، اسموت و كانادايي ، يا مشابه ايراني ؟؟؟

Amirmousa Mahmoudi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۵:۲۳]
[ Video ]

@lon, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۵:۲۹]
سلام خدمت همه دوستان با عرض پوزش لینک گروه را میخواستم

اکبر هاشمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۵:۳۱]
https://telegram.me/joinchat/CXNJPDvnWwzvz94Lk8cBSg

صادق شکری از اردبیل, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۵:۴۴]
[In reply to سید مسعود برهانی]
سلام من کنترل مچ تری استفاده می کنم همچین مشکلی نداره

صادق شکری از اردبیل, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۵:۴۷]
[In reply to سید مسعود برهانی]
در ضمن اگه این مشکل باشه باید بقیه محورها هم داشته باشه باشه فقطz

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۶:۱۷]
[In reply to صادق شکری از اردبیل]
در محور x یک میل عقب و جلو شدن خودشو نشون نمیده در محور y هم در تخت خودشو نشون نمیده در روتاری بدلیل ثابت بودن y خودشو نشون نمیده ولی هنگام اجرای چهارمحور جابجایی y خودشو نشون میده

رضا بیدل, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۶:۵۱]
[In reply to سید مسعود برهانی]
سلام ببخشید اگر نوع اینترفیس LPT
است
بنابراین نویز خودش رو نشون داده که راهکارش استفاده از زوج سیم به تابیده شیلد دار و line driver کردن سیگنالها است
در غیر اینصورت اشکال در زمین برد تبدیلی است و یا زمین درایو ها
اگر بیشتر توضیح بدید در مورد نوع بردتون مشخص میشه در کل اشکال از mach3 نیست مطمئن باشید

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۶:۵۸]
با استفاده از کابل lan هست
و اتصال زمین در کل مدارات برقرار هست
این مشکل رو حداقل 15 دستگاه تخت و روتاری که کنترلشون مچ تری هست دارن

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۷:۰۲]
برد سی ان سی صنعت هست از طریق مهندس شخم گر با مهندس ایرانی هم صحبت کردیم ایشان هم می گفتند مشکل از برد نیست
بنابراین احتمالی که داده میشه مشکل در درون برنامه ممکنه باشه
جناب مهندس ایرانی لطف کردند و جهت امتحان برد رو عوض هم کردیم

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۷:۰۵]
کلیه کابلهای دیتا هم شیلددار هست

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۰۸]
سلام.بنده اطلاعاتم کمه .پس اگه سوالم مبتدی است شما ببخشید
تو جی کد بخواهیم سرعت حرکت (جابجائی) در محور x ,y رو زیاد کنیم کدش چی میشه ؟

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۱۵]
اگر منظورتون سرعت حرکت و جابجایی محورها به تنهایی می باشد که مثلا سرعت یک محور که کم هست رو زیاد کنید باید از طریق کنترلر و تغییر در سرعت و شتاب محور انجام بدید
ولی اگر منظورتون قسمت خاصی از جی کد هست که سرعتش رو بیشتر کنید و در جای دیگر کم
کافیه در پایان خط مورد نظر فید رو بصورت دستس وارد کنید مثلا در انتهای خط بزنید
F2000
F3000
اگر میخواهید در شروع جی کد و یا وسط جی کد که مثلا از انتهای کار به ابدا بیاد و با سرعت بالا میتوانید به ابتدای خط مورد نظر کد G0 رااضافه کنید ولی حتما در ابتدای سطر بعدی مجددا کد G1 را جهت دستور گرفتن کنترلر از فید مورد نیاز وارد نمایید

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۱۶]
انتهای کار به ابتدا

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۱۷]
ممنون.دستگاه موقع کار رو قطعه آروم حرکت میکنه . میخوام سرعتشو زیاد کنم

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۱۸]
مثلا داره دو سانت رو محور x جابجا میشه . تند تر بره

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۱]
ببخشید کلماتم مبتدیانه اس 😊

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۴]
شما میتوانید در پاورمیل یا ارتکم فید ورودی رو بیشتر کنید
در پاورمیل در صفحه فیدها در فیدریت کاتینگ سرعت کلی کار رو بالا ببرید در فیدریت اسکیم سرعت جابجایی بدون بار رو در حالت اسکیم بالا ببرید و در صفحه لید اند لینکس مقدار لانگ را بر روی سیف زد قرار دهید تا جابجایی ها با استفاده از حالت جی صفر انجام بشه

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۷]
😁 من که نفهمیدم .

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۸]
من یه mach3 دارم . جی کد مینویسم تازه با مکافات

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۹]
شما با چی جی کد میگیرید

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۹]
دستگاه شما چیه؟

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۳۱]
یه سی ان سی کوچک که با هاش سوراخ کاری میکنیم

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۳۱]
عکس آماده ندارم

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۳۲]
سرعت مته اش دستی تنظیم میشه . ولوم داره اما جابجائیش با mach3

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۴۱]
پس شما جی کد رو دستی می نویسید
در چنین حالتی در حالت بی بار که مته با کار فاصله داره می توانید در ابتدای سطر از کد G0 استفاده نمایید و در خطوطی که در گیر میشه در ابتدای اولین سطر از G1 استفاده نمایید و در پایان سطر با قرار دادن F و مقدار دادن به آن مثل 2000 یا 5000 سرعت را کم یا زیاد کنید
به مثال بعدی توجه کنید

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۴۴]
G0 Z40
X10 Y10
G1 X10 Y10 Z20 F3000
X10 Y10 Z10 F500
X10 Y10 Z20
G0 X20 Y20 Z20
G1 X20 Y20 Z10 F500
X20 Y20 Z15
X10 Y10 Z15 F1000

امیر شخم گر, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۴۶]
[In reply to سید مسعود برهانی]
سلام . مهندس ی برنامه تو ارتکم هست برای سوراخ کاری میتونه ازون استفاده کنه.

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۴۷]
در مثال بالا در قطعه ای به ضخامت مثلا 17
دو سوراخ با فید 500 اجرا شده یک کانال با عمق 2 میل بین دو سوراخ با فید 1000 اجرا شده
و در حرکت اول و حرکت بدون بار بین دو سوراخ از G0 که حداکثر سرعت توسط کنترلر می باشد استفاده شده

Mehdi Ghasempour, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۴۹]
بسیار ممنون مهندس . الان گرفتم !👏👏👏

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۵۰]
در پاورمیل نیز چند استراتژی برای سوراخ کاری هست اما میتوان در کارهای محدود که نیاز به حرکت خاصی داریم به صورت دستی جی کد نویسی کنیم
البته کدهای دیگری برای حرکت بصورت آرک هم داریم بد نیست لیست کدها را ببینید pdf اش رو همراه با مثال دارم پیدا کنم رو دستگاهم میذارم

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۵۲]
دوستان كسي با كنترلر desk cnc تخصص داره ؟

mehdi rezaei, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۵۲]
کسی هست با این کنترلر ها کار کرده باشه؟

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۵۲]
در مورد تنظيمات و تعميرات ؟

mehdi rezaei, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۵۲]
[ File : Image (3).jpg.jpeg ]

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۸:۵۳]
اين يه كنترلر دي اس پي و استپ موتوره

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۹:۳۹]
همه دستگاهها برد سی ان سی صنعت نیست

امین اورعی ریخته گری, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۹:۴۲]
[In reply to Mehdi Ghasempour]
شما میتونید از برنامه edge cam جی کد گیری کنید و به مچ تری بدهید

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۱۴]
یک توصیه اخلاقی زمانی که خودتان طراح دستگاه یا بخش خاصی از دستگاهی هستید بدون تحقیق کافی و یا حتی با تحقیق، در منظر عمومی عیب روی طرح و ساخته دیگران نگذارید
یا نظرتان را در خصوصی بفرستید
ممکن است به عنوان تخریب برداشت شود حتی اگر شما چنین قصدی نداشته باشید

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۱۴]
موارد اینگونه از تالار حذف میشوند

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۲۰]
[In reply to امین اورعی ریخته گری]
مهندس به نظرتون ساده ترین و ابتدایی ترین برنامه برای جی کد گیری سه محور چه برنامه ای هست
برنامه ای که هم رایگان باشه و هم آنقدر ساده که که هر اپراتوری (تاکید میکنم هر اپراتور) بتونه به راحتی با اون ارتباط برقرار کنه

امین اورعی ریخته گری, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۲۴]
فکر کنم آرت کم و سرف کم رایگان باشند

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۳۳]
بنظرم ارت كم عامه پسند ترين و ساده باشه

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۳۴]
تو آپارات سرج كنيد آموزش هاش موجود است

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۰]
[In reply to سید مسعود برهانی]
یه لپتاپ تهیه کنید به صرف تره

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۲]
[In reply to Hooman Shekarchi]
سلام کاملا درسته با لپتاپ اطلاعات بهم نمیریزه

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۵]
من فقط هنوز نتونستم راهی پیدا کنم رادونیکس پی سی پلاس به تول چنج که میرسه متوقف شه مثل دی اس پی که میره یه گوشه وای میسه تا تیغ رو عوض کنی (برای دستگاه ساده بدون تولچنج)چون الان مجبورم برای هر دستگاه یه جی کد بگیرم (من سه تا سی انسی دارم که یکیش بدون تولچنجره)

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۶]
يه برنامه هست كه مهندس جليلي برام فرستاده

علی اکبری آریا ماشین, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۶]
قابليت تركيب چند جي كد براي تولچنج داره

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۷]
مشکلی با ترکیب کردن ندارم مشکل اینه که بعضی مواقع کارگرا جی کد تولچنج رو به دستگاه ساده میزنن

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۸]
دستگاه هم تولچنج رو نادیده میگیره و کار خراب میشه

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۴]
در مورد لپ تاپ یک ایراد وجود داره اونهم اینه که در محطیهای سی ان سی چوب خصوصا مقدار غبار نرم چوب بسیار زیاد هست و خیلی زود لپ تاپ دچار مشکل میشه
اما PC درون تابلو برق قرار میگیره ودر صور ت نیاز با باز کردن چند پیچ درون آن به طور کامل تمییز میشه ولی لپ تاب به محض باز شدن از گارانتی میفته و اگر نابلد باشند برخی قطعات را میشکنن
اما در مورد پی سی ساده ترین کارگر میتونه خاموش کنه و درونش دو باد بگیره
بنابراین به نظر من با توجه به این شرایط استفاده از پی سی و یو پی اس به صرفه تر هست

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۴]
بله تا ساعت 10

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۵]
البته فرمایشتون متینه خود من لپتاپ رو داخل تابلو گزاشتم از ال سی دی استفاده میکنم

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۶]
[ Photo ]

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۶]
این زدنش چقدر طول کشیده

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۶]
[ Photo ]

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۷]
[ Photo ]

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۷]
بله اینهم راهی هست
اگر کار شما چوب هست پیشنهاد میکنم لپ تاپتون باز کنید ببینید در قسمت فن و سی پی یو چه خبره

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۷]
اجراء انواع خدمات سی ان سی سنگ و چوب
طهماسوند 09195668818👆👆👆👆👆👆

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۰]
البته در جمع اساتید بی ادبی هست ساخت ماشین آلات سی ان سی سنگ و چوب تا پنج محور هم پذیرفته میشود

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۱]
[ Photo ]

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۱]
اجرا بدون محدودیت در ارتفاع تا دومتر

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۱]
[ Photo ]

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۲]
[In reply to Hooman Shekarchi]
کدوم مدل دوست عزیز؟

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۳]
اولی

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۳]
[In reply to Ali Tahmasvand]
چهار ساعت

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۴]
با دیسک زده شده

Hooman Shekarchi, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۴]
خیلی خوب زده تو چهار ساعت

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۴]
اولی

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۴]
خیر فرز کارباید

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۴]
اابته بدون خشن کاری کارها رو انجام میدم

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۵]
البته

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۵]
[ Photo ]

Ali Tahmasvand, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۷]
[In reply to Ali Tahmasvand]
ابعاد این کار 1600*700*500میلیمتر هست و وزن دو تن که بصورت یک تکه روش کار شده

سید مسعود برهانی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۰۷]
پیشنهاد میکنم ارسالهای بیشتر رو در شبی که در خصوص سی ان سی سنگ هست ارسال کنید و از نظرات و تجارب شما بتوانیم حداکثر استفاده رو بکنیم

اکبر هاشمی, [۰۷.۱۲.۱۵ ۲۱:۱۴]
دو شنبه : 16آذر 1394

مدیران گروه خدمت دوستان و همکاران عرض سلام و خسته نباشید عرض می نمایند

مطابق قانون گروه تبلیغات بین ساعت 17 الی 22 و مرتبط با مبحث آندر واتر پلاسما میباشد

هرگونه مطلب غیرمرتبط با مبحث آندر واتر پلاسما پاک خواهد شد. همچنین زمان حضور تبلیغات فقط 24 ساعت می باشد و بعد از زمان مذکور لیست شرکتها در قالب یک فایل PDF به مطلب فوق اضافه خواهد شد. و تنها مطالب علمی مرتبط با بحث باقی خواهد ماند
حدود ساعت 11 امشب مبحث آندر واتر پلاسما بصورت گسترده به چالش کشیده خواهد شد. با تبادل نظر به هرچه پربارتر کردن آن بیافزایید.

همچنین مدیران گروه بسیار خوشحال خواهند شد اگر شما دوستان خود را به گروه بیافزایید تا بار علمی گروه بیشتر و بیشتر افزایش یابند

 

ادامه مطالب در صفحه بعد

 

در صورت داشتن سوال تخصصی اینجا را کلیک نمایید در کمتر از 48 ساعت پاسخ می دهیم

آخرین پاسخ های ارائه شده به سوالات دوستان

 

دایره المعارف 101 مدل سی ان سی

1 دستگاه سی ان سی پلاسما

2 سی ان سی هوا برش

3 دستگاه لیزر فایبر

4 سی ان سی لیزر حک و برش

5 دستگاه CNC واترجت

6 درباره سی ان سی وایرکات

7 انواع CNC هات وایر

8 CNC سیم برش سنگ

9 دستگاه سیم برش فوم

10 آندر واتر پلاسما

11 انواع سی ان سی برش شیشه

12 دستگاه CNC برش چرم

13 سی ان سی کاتر پلاتر

14 سی ان سی روتر چوب

15 انواع سی ان سی روتر سنگ

17 ماشین تراش تراش CNC

18 دستگاه CNC سری تراش

19 درباره انواع فرز سنتر CNC

20 فرز دروازه ای سی ان سی

21 انواع دریل CNC

22 درباره سوپر دریل سی ان سی

23 دستگاه سنگ تخت و گرد

24 پانچ سی ان سی

25 حک ضربه ای

26 طلا سازی

27 - پرینتر سه بعدی

28 شبیه ساز پرواز

29 حک نگین

30 چیدمان قطعات الکترونیک

31 سی ان سی CMM

32 ماشین CNC دوخت پارچه

33 ربات انسان نما

37 پرس برک

38 فرش باف

39 کارتن سازی

40 دیجیتایزر

41 فنر سازی

42- ایمپلنت

43- انبارداری

44- سی ان سی دندان پزشکی

45- پرس برک

46- برش کاغذ

47- دایکاست

48- کارتن سازی

49 ربات اسکارا

50 خمیر روی شیشه

51 مش باف

52- سی ان سی ام آر آی

53- جوراب باف

54- سی ان سی قالی شویی .

55 نقاشی کاشی

56 لانه زنبوری

57 سیم پیچ هسته ترانس

58 پیکر تراش سنگ

59- لحاف دوز

60- برش ورق آهن رول به رول و رول به تخت

گروه صنعتی سی ان سی کاران . www.cnckaran.com    shokhmgar@gmail.com     همراه: 09122277199  شخم گر    تلفن پاسخگو : 55448574 - 021 فکس: 55448579 - 021    تلگرام : گروه سی ان سی کاران

آمار سایت

ارتباط با ما

فعالیتها

گروه صنعتی سی ان سی کاران

 همراه :   

پرقوه     ماشین آلات چوب      09028532966

منصوری   ماشین آلات        09196240385

چراتی    ماشین آلات سنگ    09194829553

یوسفی   مدیریت فروش         09196341876

احمد شخم گر     مدیریت                09122277199

 تلگرام:     گروه سی ان سی کاران

ایمیل :      shokhmgar@gmail.com   

وب :        www.cnckaran.com

حوزه فعاليت ساخت :

سي ان سي هاي چوب سه محور در سايزهاي كوچك ، متوسط و بزرگ
سي ان سي هاي چوب چهار محوره مخصوص صنايع منبت كاري در مبلمانهاي استيل
سي ان سي هاي سنگ سه محوره جهت حك و برش انواع سنگ هاي مرمريت و ...
حوزه فعاليت تكنولوژي
فروش انواع تكنولوژي ساخت ماشين آلات به صنايع نظامي ، دولتي و خصوصي از قبيل دستگاه چوب سه محوره  ، سنگ ، شیشه و ...
حوزه فعاليت آموزشي
آموزش انواع موارد مرتبط به تكنيك هاي ماشين آلات CNC از قبيل برگزاري 85 دوره كلاس آموزش ساخت ماشين آلات CNC در محل شركت

درباره ما

تماس با ما

قطعات سی ان سی

ماشین آلات سی ان سی

روش ساخت سی ان سی

فروش تکنولوژی ساخت